FleetPhoto
Дебаркадер-682, 8006
Река Волга, Горьковское водохранилище
Ярославская область, Рыбинск

Author: Iv557 · Rybinsk           Date: June 1979

Statistics

License: Copyright ©
Published 23.12.2014 13:14 MSK
Views — 2047
Detailed info


Дебаркадер-682

Class:Дебаркадеры (35 метров)
Design:47Б (35 метров)
Home Port:Рыбинск  
Registry:РР РСФСР
Registry number:160654?
Registry class:Р1,2
Built:1969
Builder:
Kostroma
Yard number:682
Current state:Registry data changed сгорело
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

8006

Design:567/555/462
Home Port:Рыбинск  
Built:1960
Withdrawn:12.1992
Builder:
Гороховец
Yard number:316
Current state:Registry data changed Scrapped
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Comments · 6

23.12.2014 17:16 MSK
Link
shanek-08 · Volgograd
No photos
а 8006 это для ШПг баржа?
0
+0 / –0
23.12.2014 20:50 MSK
Link
Real Stealth · Москва
Photos: 1209 · Chief Editor / Moderator / Photo Screener
Нет, баржи этого проекта работали с толкачами или, чаще, с классическими буксирами методом толкания.
+1
+1 / –0
23.12.2014 23:41 MSK
Link
Photos: 149
Это точно не Волго-Балт 202. В смысле, не проект 2-95 и его модификации. Это Волго-Балт проекта 791. Как и на этой фото: http://fleetphoto.ru/photo/113318/
+3
+3 / –0
24.12.2014 09:54 MSK
Link
rus-52 · Gorodets
Photos: 1
Нос Сормовского или Балтийского, но не Волго-Балта.
+2
+2 / –0
24.12.2014 14:04 MSK
Link
Iv557 · Rybinsk
Photos: 400 · Database Editor
Возможно.
0
+0 / –0
03.10.2015 10:11 MSK
Link
Photos: 880
Цитата (shanek-08, 23.12.2014):
> 8006 это для ШПг баржа?

Изначально строили в чисто буксирном варианте с крупной надстройкой и
рулевой рубкой.Валиковый привод вертел два больших руля.
Переоборудование таких барж под толкание было сделано изначально
без демонтажа рулей(толкали вверх,вниз на буксире).
Такой тип с кринолином(усиленным) толкали ШП.
Эксплуатация выявила недостатки,громоздкость,слабость(кринолина),
неудобства и прочее.
Началось строительство барж под толкание. Рулевой привод,рули,
кринолин,надстройку упростили,сделали дежурное помещение.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.