FleetPhoto
Сергей Марков, Тула
Река Обь
Новосибирская область, Новосибирск
Правобережный грузовой район Новосибирского речного порта (701,5-703,0 км)

Author: A-801 · Novosibirsk           Date: August 24, 2016

Statistics

License: Copyright ©
Published 24.08.2016 21:05 MSK
Views — 1859
Detailed info


Сергей Марков

Design:559, 559М, 559Б, 2.559, тип СТ-1400
Home Port:Arkhangelsk  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:05-786-496
Registry number:232667
Registry class:М-ПР3,0
Call sign:UAJG4
MMSI:273390750
Built:1986
Builder:
Pribrezhnyy
Yard number:14
Current state:Operating
Проект: 2.559.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Тула

Design:998
Home Port:Omsk  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:ОИ-26-165
Registry number:232753
Registry class:О2,0
Built:1977
Builder:
Pribrezhnyy
Yard number:8
Current state:Renamed баржа-площадка с кагатом
Renames:≤ 2019 М-2
Проект: 998/998А
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:Canon EOS 1100D
Artist Name:A-801
Copyright Information:Copyright (c)
Date and Time:24.08.2016 19:54
Exposure Time:1/1000 sec
Aperture Value:10
ISO Speed:400
Exposure Bias:–1 EV
Focal Length:200 mm
Show all EXIF tags

Comments · 1

11.09.2016 21:32 MSK
Link
A-801 · Novosibirsk
Photos: 6623
Цитата (Sathan, 11.09.2016, http://fleetphoto.ru/photo/176165/#159721 ):
> Возможно Тула изначально самоходка и однотипная (или схожа) с серией сухогрузов проекта 998АК http://fleetphoto.ru/projects/255/ ?
> Только местной постройки, наподобие как с проектом 559*, строившихся на разных заводах Союза.

Однозначно и без малейшей тени сомнения «Тула» строилась как самоходное судно и только впоследствии было переоборудовано в несамоходную баржу-площадку. Достаточно взглянуть на корму баржи «Тула» на данной фотографии: V-образное крепление для неподвижных насадок на винты и/или валов винтов, крепления для рулей располагавшихся после винтов, напоминает корму сухогрузов 765-го проекта - http://fleetphoto.ru/photo/28054/ и http://fleetphoto.ru/photo/28053/
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.