FleetPhoto
Москва-24, Москва-21, Москва-46, 850 лет Москве, Москва-1
Река Москва, «Городской бьеф»
Москва, Южный порт

Author: w208 · Moscow           Date: November 17, 2023

Statistics

License: Copyright ©
Published 17.11.2023 18:17 MSK
Views — 911
Detailed info


Москва-24

Class:Москва
Design:Р-51
Home Port:Moscow  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:М-13-3851
Registry number:188250
Registry class:Р1,2
MMSI:273386170
Built:30.10.1974
Builder:
Москва
Yard number:933
Current state:Operating
Юбилейный, 1000-й теплоход, построенный на Московском судостроительном и судоремонтном заводе (МССЗ).
В марте 2020 г. прошла модернизация — установлен ДГ ССFJ30J-WV.
В октябре 2023 г. прошла модернизация — установлены главные двигатели WD10C190-15.
Пассажировместимость: 200 чел.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Москва-21

Class:Москва
Design:Р-51
Home Port:Moscow  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:М-01-338
Registry number:188228
Registry class:Р1,2А
Call sign:UBLU3
MMSI:273373450
Built:23.08.1974
Builder:
Москва
Yard number:929
Current state:Operating
Главные машины: Deutz BF 6M 1013MC
ДГ: Perkins
Пассажировместимость: 200 чел.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Москва-46

Class:Москва
Design:Р-51Э
Home Port:Moscow  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:М-05-1271
Registry number:190883
Registry class:Р1,2А
MMSI:273329550
Built:02.11.1976
Builder:
Москва
Yard number:957
Current state:Operating
В октябре 2023 г. прошла модернизация — установлены главные двигатели WD10C190-15 и ДГ ССFJ30J-4WV.
Пассажировместимость: 175 чел.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

850 лет Москве

Class:Москва
Design:Р-51Э
Home Port:Moscow  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:М-02-392
Registry number:217850
Registry class:Р1,2А
Call sign:UBLU6
MMSI:273374040
Built:04.12.1986
Builder:
Москва
Yard number:195
Current state:Operating
Renames:Москва-189 → ок. 1997
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Москва-1

Class:Москва
Design:Р-51
Home Port:Moscow  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:М-01-337
Registry number:168915
Registry class:Р1,2А
Call sign:UBLU4
MMSI:273372550
Built:30.09.1969
Builder:
Москва
Yard number:901
Current state:Operating
Renames:Рассвет-1 → 09.1969
ГД МЗ-238, ДГ ССFJ30J-4WV
Пассажировместимость: 200 чел.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:iPhone 14 Pro Max
Date and Time:17.11.2023 09:33
Exposure Time:1/2809 sec
Aperture Value:1.78
ISO Speed:80
Focal Length:6.86 mm
Show all EXIF tags

Comments · 6

17.11.2023 22:31 MSK
Link
Photos: 40
Самые лучшие Теплоходы.
+2
+2 / –0
18.11.2023 09:28 MSK
Link
solnechny · Moscow
Photos: 2293
В Москве на Москве реке.
+2
+2 / –0
18.11.2023 11:43 MSK
Link
IRISKA · Moscow
Photos: 2967
А сейчас ...В Москве, на Москве реке и на Жуже. )))
После красивых Москвушек эти плав-обрубки на реке да и в центре Москвы вызывают диссонанс.
+4
+4 / –0
19.11.2023 14:52 MSK
Link
Photos: 57
Внутри эти "плав-обрубки" очень комфортные. Стеклянная крыша, большие окна. По интерьерам они больше подходят для эксплуатации в формате "теплоход-ресторан", как большие редиссоны, но возможности организации хоть какого-то питания там пока нет. Вендинговый автомат не помешал бы. Кто знает, если проект признают нерентабельным, может быть их как-нибудь переоборудуют под короткие прогулки с бокалом игристого.
Единственный минус, что нельзя выйти на носовую площадку во время движения судна.

PS Некоторые пассажиры приходят на эти теплоходы с контейнерами с едой и обедают там :)

Вот мои впечатления о прогулке.
https://dzen.ru/a/ZU4bOvcTDhXF-WOP?share_to=link
+2
+2 / –0
28.11.2023 01:58 MSK
Link
No photos
46-ой уже и окна на пластик заменили? :-(((
0
+0 / –0
28.11.2023 11:03 MSK
Link
Photos: 40
Ура ура 46-й
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.