FleetPhoto
ТНМ-36, Комета-4
 ТНМ-36   ·   Комета-4   ·   Заря-370Р 
Река Ангара, Иркутское водохранилище
Иркутская область, Иркутск
База флота около вокзала "Ракета"

Author: Серж К. · Krasnoyarsk           Date: July 15, 2015

Statistics

License: Copyright ©
Published 26.07.2015 18:06 MSK
Views — 2623
Detailed info


ТНМ-36

Design:795, тип ТНМ
Home Port:Irkutsk  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:ВС-02-299
Registry number:179537
Registry class:Р1,2
Built:23.10.1973
Builder:
Listvyanka
Yard number:63
Current state:Несамоходный бункеровщик
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Комета-4

Class:Комета (пр. 342М, МТ, МЭ, МС)
Design:342МТ
Home Port:Байкал  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:ВС-03-179
Registry number:179722
Registry class:М2,5/2,0 СПК А
Built:15.06.1973
Builder:
Feodosia
Yard number:С-828
Current state:холодный отстой с середины 90-х годов
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:Canon EOS 6D
Date and Time:15.07.2015 15:22
Exposure Time:1/200 sec
Aperture Value:11
ISO Speed:100
Focal Length:70 mm
Show all EXIF tags

Comments · 3

20.06.2018 12:41 MSK
Link
No photos
Слышал, что с этой Кометой-4 в середине 90-ых годов произошёл один курьёзный случай. Теплоход с пассажирами на борту, следовавший по маршруту "Нижнеангарск-порт Байкал", по каким-то причинам зашёл в русло реки Ангара и продолжил своё движение до Иркутска. Говорят, что за этот инцидент капитана данной Кометы даже отстранили от занимаемой им должности.
0
+0 / –0
20.06.2018 12:46 MSK
Link
No photos
Также есть пока непроверенная информация о том, что Комета-4 работала на оз.Байкал вплоть до 00-ых годов. Затем, где-то под Нижнеангарском вторая байкальская Комета-15 вылетела на берег. Повредила себе крыльевое устройство и перо руля. Крылья восстановили или заменили целиком, а вот перо руля срезали именно с Комета-4. Вслед за этим случаем, Комета-4 была попросту заброшена и разграблена.
0
+0 / –0
29.03.2023 07:13 MSK
Link
Photos: 22
Фальштруба ТНМ-36 с серпом и молотом - супер!
+1
+1 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.