FleetPhoto
НТ-21, Баклан
Река Северная Двина
Архангельская область, Котлас
Затон Лимендского ССРЗ

Author: Виталий В · Arkhangelsk           Date: May 28, 2011

Statistics

License: Copyright ©
Published 07.06.2011 10:38 MSK
Views — 2103
Detailed info


НТ-21

Design:Н-1
Home Port:Kotlas  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:С-03-1207
Registry number:041166
Registry class:Л0,6
Built:12.01.1959
Builder:
Рязань
Yard number:38
Current state:Operating
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Баклан

Class:Путейский (пр. 391, А, Б, Б1, БМ)
Design:391Б
Home Port:Kotlas  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:С-03-1242
Registry number:205767
Registry class:Р1,2(ЛЁД10)
Built:09.10.1981
Builder:
Кашира
Yard number:9/172
Current state:Registry data changed Place and current state are unknown
П/Д РРР 2020
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:DSC-H9
Date and Time:28.05.2011 08:33
Exposure Time:1/160 sec
Aperture Value:4.5
ISO Speed:100
Exposure Bias:+0.3 EV
Focal Length:5.2 mm
Show all EXIF tags

Comments · 1

23.04.2015 12:45 MSK
Link
Photos: 1440
20.04.2015 03.30 (мск) г. Котлас р. Вычегда. Затон Лименда, ремонтно-отстойный пункт Лимендских ремонтно-механических мастерских ФБУ «Администрация «Севводпуть». Обстановочный теплоход «Баклан». Судно находится на зимнем отстое в Лимендских РММ.

При подготовке судна в эксплуатацию, в период вооружения производились работы по заполнению системы водой через забортный ящик. Крышка забортного ящика после заполнения системы не была установлена (закреплена) на штатное место. Судно находилось у причальной стенки РОП Лимендских РММ. При подъеме уровня воды из-за того, что судно привальным брусом зацепилось за угол причальной стенки, появился крен на правый борт, вода стала попадать в машинное отделение через верхний люк забортного ящика. В результате произошло частичное затопление машинного отделения.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.