FleetPhoto
Гермес-1, Genlis
Река Днепр
Херсонская область, Новая Каховка
Каховский судоходный шлюз, Каховский гидроузел

Author: Felix21 · Novaya Kakhovka           Date: September 8, 2018

Statistics

License: BY-NC-ND
Published 09.09.2018 09:28 MSK
Views — 1218
Detailed info


Гермес-1

Design:В.516
Home Port:Kherson  
IMO:8665480
Registry:РСУ
Registry number:014959
Call sign:UXFE
MMSI:272166900
Built:1975
Builder:
Plock
Yard number:2702
Current state:Operating
Renames:EmperiVal de Loire → 2014 Buffalo → 05.2018 Hermes-1 → 08.2018
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Genlis

Class:Non-propelled dry cargo vessels
Home Port:Kherson  
ENI:01840489
Built:2004
Builder:
Galati
Yard number:АЕ7/1049
Current state:Renamed Operating
Renames:10.2018 УАК-1
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:PENTAX K-r
Artist Name:FELIX
Copyright Information:CC-BY-NC-ND
Date and Time:08.09.2018 09:12
Exposure Time:1/125 sec
Aperture Value:6.3
ISO Speed:100
Focal Length:80 mm
Show all EXIF tags

Comments · 4

09.09.2018 21:41 MSK
Link
Михаил_Л · Nizhny Novgorod
No photos
Необычное расположение кормового брашпиля,почти на миделе. Какая длинная якорная цепь от винтового стопора до клюза . А цепной ящик похоже вообще в машинном отделении ?
+4
+4 / –0
10.09.2018 11:44 MSK
Link
Photos: 47
Цитата (Михаил_Л, 09.09.2018):
> Необычное расположение кормового брашпиля,почти на миделе
И правда странновато. Через половину судна цепь тянуть, в этом есть какая-то логика?
+1
+1 / –0
10.09.2018 16:46 MSK
Link
Photos: 36
Зато никто не проспит момент отдачи якоря))
+1
+1 / –0
19.11.2018 21:21 MSK
Link
RAM1024 · Москва
Photos: 24
Может для удобства работы минимальным экипажем - чтобы из рубки можно быстро добежать и грохнуть якорь.
Вообще, на буксире на этом месте гак стоять должен. Там, где он стоит здесь, осложняет управление составом.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.