FleetPhoto
Старательный, 3811
Река Волга, судоходный канал № 30 (подход верхнего бьефа шлюза № 10-У)
Ярославская область, Углич
Угличский гидроузел, шлюз №10-У
Возможно это последняя модификация верхней рубки и мостика

Author: PROKOF · Moscow           Date: mid 1980s

Statistics

License: Copyright ©
Published 04.01.2022 21:43 MSK
Views — 654
Detailed info


Старательный

Class:БОР
Design:574 / 574А, тип Бор-500
Home Port:Gorky  
Registry:РР РСФСР
Registry number:125171
Registry class:О2,0
Built:30.07.1956
Withdrawn:1988
Builder:
Perm
Yard number:448
Current state:Scrapped
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

3811

Design:1745
Home Port:Gorky  
Registry:РР РСФСР
Registry number:190093
Registry class:О2,0
Built:1976
Builder:
Гороховец
Yard number:411
Current state:Registry data changed Operating
Renames:10.2003 Шилайняй
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Comments · 1

06.01.2022 18:41 MSK
Link
Photos: 877
Касательно модификаций рубки и мостика:
Считаю, что всё зависело от "веса" Капитана, Механика и желания
городить такой забор.
"Настойчивый" ходил с таким забором, но рубка была- деревянная будка.
Все пароходы получили "будки" изначально, на каких-то позже заменили
на металлические. "Ольхон" тож начал работать толканием с будкой, после
заменили на стальную.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.