FleetPhoto
Hamanasu. Elements and details
(вне водоёма)
Япония, Ономити
JMU Innoshima Dry Dock No.2

Author: Broughton · Vladivostok           Date: October 20, 2025

Statistics

License: Copyright ©
Published 09.11.2025 14:23 MSK
Views — 269
Detailed info


Hamanasu

Class:Ferry (Ro-Pax)
Home Port:Otaru  
IMO:9288605
Call sign:JJ3223
MMSI:431301735
Built:25.06.2004
Builder:
Nagasaki
Yard number:A-2191
Current state:Operating
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:COOLPIX A900
Date and Time:20.10.2025 17:00
Exposure Time:1/50 sec
Aperture Value:4
ISO Speed:80
Focal Length:6.8 mm
Show all EXIF tags

Comments · 7

09.11.2025 19:53 MSK
Link
иvanych · Novosibirsk
Photos: 13
как и зачем??
+5
+6 / –1
09.11.2025 20:25 MSK
Link
ak_timur · Temryuk
Photos: 565
На борту нарисовано "как".
+7
+8 / –1
10.11.2025 18:32 MSK
Link
иvanych · Novosibirsk
Photos: 13
Цитата (ak_timur, 09.11.2025):
> На борту нарисовано "как".

вопрос "зачем??" остался.
+2
+3 / –1
10.11.2025 18:44 MSK
Link
Broughton · Vladivostok
Photos: 3007
Цитата (иvanych, 11.11.2025):
> вопрос "зачем??" остался.

Система CRP Azipod® сокращает расход топлива на 20% и значительно улучшает управление судном.
https://new.abb.com/marine/marine-refere...erry-co
+1
+1 / –0
10.11.2025 19:44 MSK
Link
Photos: 42
Цитата (Broughton, 10.11.2025):
> Azipod® сокращает расход топлива на 20% и значительно улучшает управление судном.

C управлением верно, но если бы экономия расхода была 20%, это был бы революционный прорыв и все другие схемы передачи энергии на винт ушли б в историю..))))))
+3
+3 / –0
10.11.2025 20:09 MSK
Link
Photos: 1593
Цитата (Roman3rd, 10.11.2025):
> C управлением верно, но если бы экономия расхода была 20%,

Цитата из статьи по ссылке:
Comparing the bunker consumption on the same route of two earlier fast ferries in the SNF fleet, Akashia and Hamanasu consume 20% less fuel, with corresponding reduction in emissions.

Уменьшение на 20% по сравнению с двумя другими скоростными паромами на этой же линии. Возможно, что экономия достигается за счет более эффективного управления при маневрировании, что для паромов весьма актуально.
+3
+3 / –0
11.11.2025 15:00 MSK
Link
Photos: 42
Ну так это другое дело! Возможно, в сравнении со старыми ВРШ, которые сами по себе - уже компромисс.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.