Жар-птица
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Name | | Registry | Port |
Жар-птица | 26.07.1917 | | Russian Imperator Navy |
Транспорт №30 | 25.02.1915 |
Императрица Мария | 26.08.1894 | Odessa |
11.1889 | Saint Petersburg |
Rheola | | LR | Cardiff |
Class: | Passenger and cargo-passenger steamers |
Builder: | Schlesinger, Davis & Co Wallsend |
Yard number: | 71 |
Launched: | 14.05.1877 |
Built: | 06.1877 |
Withdrawn: | 18.03.1918 |
Home Port: | Russian Imperator Navy |
Current state: | Sunken or/and abandoned |
Британский товарный пароход "Rheola", построен в Ньюкасле фирмой Schlesinger, Davis and Co. В мае 1889 приобретен Санкт-Петербургским пароходным обществом, с ноября 1889 — "Императрица Мария". В 1893 капитально отремонтирован в Лондоне с заменой котлов. 26 августа 1894 куплен РОПиТ, приписан к Одесскому порту. 10 февраля 1915 взят по военно-судовой повинности Морведом. 25 февраля включен в состав транспортной флотилии Черноморского флота как Транспорт №30. 26 июля 1917 присвоено наименование "Жар-птица". 18 марта 1918 затоплен для заграждения Днепро-Бугского лимана у Очакова перед его оккупацией австро-венгерскими войсками.15 июня 1921 начаты работы по его подъёму, которые завершены не были. |
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.
|