№ 142
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Name | | Design | Registry | Port |
№ 142 | 1924 | Non-propelled dry cargo vessels | РР РСФСР | (none) |
Обь | 1922 | Nikolay Nikolaevich Turmakov |
1918 | Nizhny Novgorod |
Коммерции советник И.И. Любимов | 1911 | МПС / РР | (none) |
Николай Николаевич Курмаков | |
Class: | Non-propelled dry cargo vessels |
Builder: | Воткинский завод (Завод №235) Votkinsk |
Keel laid: | 1910 |
Launched: | 1911 |
Built: | 21.07.1911 |
Registry: | РР РСФСР |
Registry number: | 178 |
Current state: | Scrapped |
Заложен как "Николай Николаевич Курмаков" по заказу "Камского паевого товарищества" в процессе достройки перешел АО "И. Любимов и Ко", переименован в "Коммерции советник И.И. Любимов". Теплоход, имел шведские моторы "Локке". Работа затянулась из-за отсутствия проплат. На 1911 г. у Любинова, № МПС 295/1 (Москва). На 1913 г. у Любимова рег. № 1439 (Москва). С 1915 г. "Николай Николаевич Курмаков". Национализирован, с 1918 г. "Обь" (Нижн. Новгород). С 1919 г. десантный транспорт Волжской военной флотилии. С 1920 г. у Волжского обвода. На 1922 г. № тех. регистрации 178. В 1924 г. двигатель снят, стал баржей № 142. В 1926 г. рег. № 178 (Нижний Новгород). После конца 20-х данных нет. |
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.
|