Затонула в Кронштадте, в 2005 году была поднята для переделки в музей, который открылся весной 2010 года.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Грузоподъёмность: 8500 т
Наибольшая глубина над кильблоками: 6.8 м
Полезная длина: 139.5 м
Полезная ширина: 20.8 м
Краны: 2-5/3.2 т
Глубина подходного фарватера: 8.0 м https://www.youtube.com/watch?v=8QDFY3bfXoA
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Грузоподъемность, т 15000
Расстояние между крайними кильблоками, м 168,5
Общая ширина, м 24,4
Глубина проходного фарватера, м 6,9
Краны, т 2 x 15/10/5
В 2012 году док был отбуксирован в Польшу на ремонт с последующей передачей норвежской компании.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.