FleetPhoto
Глард-1, Габдулла Тукай, Тихий Дон
Река Дон
Ростовская область, Ростов-на-Дону

Author: Захар Королев · Volzhsky           Date: August 16, 2016

Statistics

License: Copyright ©
Published 21.11.2016 00:09 MSK
Views — 2708
Detailed info


Глард-1

Design:HCR08 (Китай), тип Каллиопа
Home Port:Taganrog  
IMO:9679373
Registry:РМРС
Registry number:121101
Registry class:KM* Ice1 R2-RSN AUT2 VCS BWM
Call sign:UBNK7
MMSI:273339480
Keel laid:23.11.2012
Built:10.09.2013
Builder:
Yangzhou
Yard number:HCR0812
Current state:Registry data changed Operating
Renames:Glard-1 → 10.2013
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Габдулла Тукай

Design:VHX50, Gabdulla Tukay
Home Port:Saint Petersburg  
IMO:9752498
Registry:РМРС
Registry number:140526
Registry class:KM(*) Ice1 R2 AUT1 oil/chemical tanker type 2 (ESP)
Call sign:UBUN2
MMSI:273381900
Keel laid:28.10.2014
Built:04.11.2015
Builder:
Yangzhou
Yard number:HCR21
Current state:Registry data changed Operating
Renames:10.2023 Gabdulla Tukay
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Тихий Дон

Design:301, тип Владимир Ильич
Home Port:Rostov-on-Don  
IMO:7523752
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:АД-18-1773
Registry number:160204
Registry class:М2,5
Call sign:UBGB6
MMSI:273434270
Built:24.03.1977
Builder:
Boizenburg
Yard number:330
Current state:Operating
В период 1992-2001 гг. работал в качестве плавучей гостиницы в Германии (г. Зассниц)
Не эксплуатировался в 2020-2022 гг.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:X-S1
Date and Time:16.08.2016 13:44
Exposure Time:1/800 sec
Aperture Value:5.6
ISO Speed:200
Focal Length:30 mm
Show all EXIF tags

Comments · 6

21.11.2016 20:23 MSK
Link
Photos: 2500 · Photo Screener
Интересно, чем же он отличается от собратьев-китайцев "Ассии" и "Ауры",что ему даже отделный проект создали и он в нем является головным судном?
0
+0 / –0
21.11.2016 21:04 MSK
Link
Photos: 871
Видимо чем-то отличается, что отдельный проект создали...
0
+0 / –0
21.11.2016 21:26 MSK
Link
Михаил_Л · Nizhny Novgorod
No photos
Первые отличия, -увеличенный объем грузовых танков (выше главной палубы виден наружный набор груз.танков из-за этого поднят выше переходный мостик от надстройки на полубак), рулевая рубка с наклонным бортовым остеклением, привальный брус выше , якорные клюзы другие.
+2
+2 / –0
31.12.2016 15:29 MSK
Link
Photos: 280
Ещё есть наличие грузового манифольда в кормовой части.На сайте компании Солид есть фото.
0
+0 / –0
08.04.2017 16:41 MSK
Link
andrei87 · Rostov-on-Don
No photos
+ ко всему стоит дэйдвудное охлаждение MAPROM да и строился он сразу под РМРС а не вгонялся потом как все остальные.
0
+0 / –0
01.10.2018 16:50 MSK
Link
Photos: 280
В дейдвудном охлаждении MAPROM для охлаждения и смазки дейдвуда применяется пресная вода. Если это действительно так,то это существенное отличие. Потому что на проекте HCR в дейдвуде для смазки применятся масло.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.