FleetPhoto
Одесса, Литвинов
Канал имени Москвы
Московская область, Химки

Author: Юрий Фомин · Moscow           Date: July 24, 1960

Statistics

License: BY
Published 22.12.2018 14:44 MSK
Views — 1000
Detailed info


Одесса

Class:Passenger and cargo-passenger steamers
Home Port:(Russian SFSR)  
Registry:РР РСФСР
Built:1881
Withdrawn:14.05.1959
Builder:
Saint Petersburg
Current state:Scrapped
Renames:Иван Грозный → 1892 или ранее Великий князь Владимир → 1918
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Литвинов

Class:Passenger river steamers
Home Port:Gorky  
Registry:РР РСФСР
Registry number:005832
Built:1915
Builder:Российская Империя, г. Нижний Новгород
Current state:Place and current state are unknown
Мощность: 175 л.с.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Comments · 4

22.12.2018 15:15 MSK
Link
Photos: 8
175 лошадиных сил - это явная ошибка. https://yadi.sk/i/LrC8TPcdq8DO5w Проверьте.
+1
+1 / –0
23.12.2018 12:15 MSK
Link
IRISKA · Moscow
Photos: 2967
Тогда и тут можно указать - Химки.
http://fleetphoto.ru/photo/234660/?vid=18356

Только ту "Одессу" нужно перепривязать к правильному проекту и объединить бы с этой.
Thanks! Taken into account
+1
+1 / –0
25.12.2018 22:54 MSK
Link
Real Stealth · Москва
Photos: 1209 · Chief Editor / Moderator / Photo Screener
Цитата (Victor1939, 22.12.2018):
> 175 лошадиных сил - это явная ошибка.
Никакой ошибки, это же индикаторные лошадиные силы.
0
+0 / –0
26.12.2018 14:21 MSK
Link
Photos: 8
Цитата (Real Stealth, 25.12.2018):
> Никакой ошибки, это же индикаторные лошадиные силы.

Святослав, я понимаю, что индикаторные, а не номинальные. Интересует вопрос, а какую же он скорость мог развивать. У паровых барказов, имеющих по две машины, в 50 годах мощность была 190 л.с., шаландировали и перемещали земснаряды с переката на перекат: №12,№14,№15... У "Динамовцев" под 300 сил было. Но ведь я ещё в то время совет дать не мог.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.