FleetPhoto
Обская-210. Elements and details
(на борту судна)
Папильонажная лебедка правого борта

Author: Игорь Шевченко · Камень-на-Оби           Date: February 17, 2012

Statistics

License: Copyright ©
Published 19.02.2012 13:01 MSK
Views — 1475
Detailed info


Обская-210

Design:Р-010, Р-010/2 (Czechoslovakia)
Home Port:Novosibirsk  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:О-4941
Registry class:Б/К
Built:1979
Withdrawn:2018
Scrapped:07.2019
Builder:
Praga
Yard number:15
Current state:Registry data changed Утилизирован в Новосибирске (Россия)
Renames:Обская-250 → 03.1981
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:DSC-W130
Date and Time:17.02.2012 15:59
Exposure Time:1/100 sec
Aperture Value:2.8
ISO Speed:160
Focal Length:5.35 mm
Show all EXIF tags

Comments · 3

20.02.2012 19:18 MSK
Link
Photos: 215
Такие механизмы пропадают!
0
+0 / –0
20.02.2012 21:58 MSK
Link
Sathan · Тульская область
Photos: 998 · Database Editor / Moderator / Photo Screener
Такие лебёдки пригодились бы на какой-нибудь базе по порезке судов, на берег пароходы вытягивать из воды.
0
+0 / –0
21.02.2012 20:34 MSK
Link
Photos: 445
Цитата (Sathan, 20.02.2012):
> Такие лебёдки пригодились бы на какой-нибудь базе по порезке судов, на берег пароходы вытягивать из воды.

Папильонажные лебёдки имеют привод от эл.двигателя постоянного тока,поэтому они имеют относительно сложные станции управления ,с применением магнитных усилителей или тиристорных преобразователей.
Другое дело становые лебедки (переменный ток)и управление попроще (на одну скорость достаточно пускателя с двумя кнопками)и тяговое усилие побольше,редуктор другой.
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.