FleetPhoto
А.И. Герцен, К.Э. Циолковский, Великий
Река Волга
Астраханская область, Никольское
Стоянка напротив Никольского, А.И. Герцен в центре, буксир ведет танкер Великий. Температура выше 42 гр в тени, суда без кондиционеров, палубы как сковородки — движение возможно только ночью.

Author: PROKOF · Moscow           Date: July 1966

Statistics

License: Copyright ©
Published 04.02.2022 14:16 MSK
Views — 656
Detailed info


А.И. Герцен

Design:588 (DDR), V.Chkalov/Rodina
Home Port:Gorky  
Registry:РР РСФСР
Registry number:082650
Registry class:О2,0(ЛЁД20)
Built:04.1959
Builder:
Wismar
Yard number:128
Current state:Registry data changed Operating
Модернизация в 2010 году
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

К.Э. Циолковский

Design:588 (DDR), V.Chkalov/Rodina
Home Port:Петрозаводск  
Registry:РР РСФСР
Registry number:145004
Built:08.1961
Builder:
Wismar
Yard number:144
Current state:Registry data changed Operating
Renames:09.2004 Анатолий Папанов → 2016 Две столицы
В 1996 году потерпел аварию на Ладожском озере при подходе к острову Валаам. До 1998 года не эксплуатировался. В 2001 году произошёл пожар в машинном отделении во время стоянки в Санкт-Петербурге. В процессе тушения теплоход затонул. С 2001 по 2004 году находился на отстое в г. Казань.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Великий

Class:Волгонефть
Design:558
Home Port:Kuybyshev  
Registry:РР РСФСР
Registry number:025325
Registry class:О-ПР2,0
Built:29.06.1963
Withdrawn:2010
Builder:
Volgograd
Yard number:760
Current state:Registry data changed утилизировано в Череповце (Россия)
Головное судно серии.
Списано в середине 90-х годов XX века и переоборудовано в несамоходную бункерную базу.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.