FleetPhoto
Виктор Гашков, РБТ-20, Парис
Река Обь
Новосибирская область, Новосибирск
Затон Новосибирского СРЗ

Author: Игорь Шевченко · Камень-на-Оби           Date: May 24, 2013

Statistics

License: Public domain
Published 25.05.2013 14:54 MSK
Views — 3094
Detailed info


Виктор Гашков

Design:305, тип Дунай
Home Port:Novosibirsk  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Registry number:142992
Registry class:Б/К
Keel laid:21.02.1964
Launched:30.04.1964
Built:17.09.1964
Builder:
Budapest
Yard number:1632
Current state:Registry data changed Operating
Renames:Мария Ульянова → ≈ 1996
В 1996 году переименован в честь бывшего начальника ЗСРП Виктора Гашкова, который в 1960-х гг. принимал в пароходство многие суда.
В 2002-2003 гг. работал под гостиницей в Селиярово (Ханты-Мансийский район).
С 2004г. выведен из эксплуатации.
В апреле 2013г. взамен главных двигателей 8NVD36-1U, установлены двигатели B6190ZLC (2х300 кВт).
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

РБТ-20

Class:РБТ
Design:378
Home Port:Novosibirsk  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:О-33503
Registry number:019876
Registry class:Р1,2(ЛЁД10)
Built:1956
Builder:
Krasnoyarsk
Yard number:195
Current state:Registry data changed Out of service
Renames:РБТ-2 → 11.1965
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Парис

Design:305, тип Дунай
Home Port:Novosibirsk  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:О-2-465
Registry number:142989
Registry class:Б/К
Keel laid:02.10.1963
Launched:29.12.1963
Built:28.04.1964
Builder:
Budapest
Yard number:1629
Current state:Registry data changed Operating
Renames:Патрис Лумумба → 1999
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:COOLPIX S9100
Date and Time:24.05.2013 15:23
Exposure Time:1/800 sec
Aperture Value:5.3
ISO Speed:160
Focal Length:60.8 mm
Show all EXIF tags

Comments · 7

25.05.2013 15:09 MSK
Link
Photos: 107
Хорошенько его перестраивают. Только с какой целью переносят рубку?
0
+0 / –0
26.05.2013 14:24 MSK
Link
No photos
Наверное так удобнее смотреть в перёд.
0
+0 / –0
26.05.2013 15:01 MSK
Link
Photos: 6962 · Administrator / Technical Department
Чем ниже, тем, наоборот, неудобнее смотреть. Дело обычно в верхнем габарите (правда, актуально ли это для Новосибирска?)
0
+0 / –0
26.05.2013 16:25 MSK
Link
Photos: 107
Вот и я обэтом. Габарит несильно занижается - фальштруба остается.
Ушакова курочили для прохода под низкими московскими мостами и максимально срезали сверху.
0
+0 / –0
26.05.2013 16:47 MSK
Link
Александр-р · Novosibirsk
Photos: 6
Одна из причин, действительно, верхний габарит, но она не является основополагающей.
Нам нужен был максимально большой солярий на верху, плюс хотели получить новый вид теплохода.
Ввиду замены главных и вспомогательных дизелей, а так же системы ДАУ,всей навигации, ГРЩ и кабельных линии, решили перенести рубку вниз.
+2
+2 / –0
26.05.2013 18:18 MSK
Link
Photos: 107
Ясно, спасибо. А где он не может пройти в проектных габаритах?
0
+0 / –0
26.05.2013 18:29 MSK
Link
Александр-р · Novosibirsk
Photos: 6
Бердский мост.
+1
+1 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.