FleetPhoto
Волго-Дон 139, Волго-Дон 117, Калевала
Река Большая Нева
Санкт-Петербург
набережная Лейтенанта Шмидта

Author: Shtaket · Тульская область           Date: July 25, 2007

Statistics

License: Copyright ©
Published 13.12.2010 22:29 MSK
Views — 3488
Detailed info


Волго-Дон 139

Class:Волго-Дон
Design:507Б
Home Port:Gorodets  
IMO:8959805
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:В-04-854
Registry number:168960
Registry class:О-ПР2,0(ЛЁД20)А
Built:14.07.1971
Builder:
Навашино
Yard number:430
Current state:Registry data changed Operating
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Волго-Дон 117

Class:Волго-Дон
Design:507Б
Home Port:Volzhsky  
IMO:8863331
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:В-05-937
Registry number:168000
Registry class:О-ПР2,0(ЛЁД10)
Built:15.11.1969
Builder:
Навашино
Yard number:1019
Current state:Registry data changed Operating
В навигацию 2016 года не эксплуатировалось.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Калевала

Class:Волго-Дон
Design:1565А
Home Port:Saint Petersburg  
IMO:8866644
Registry:РМРС
Registry number:855049
Call sign:UISV
Keel laid:25.10.1985
Built:1986
Builder:
Oltenița
Yard number:202
Current state:Registry data changed Operating
Renames:Волго-Дон 5092 → 1994 • → 12.2024 Limazak
13 января 2018 года была завершена крупная модернизация судна под перевозку зерна по проекту 964 (проект 1565 типа «Волго-Дон» после укорочения) путем подъема комингсов грузовых люков. Работы были выполнены на верфи Гидродинамик (Тузла, Турция).

В результате модернизации объем грузовых трюмов увеличился с 3955 куб. м до 4541 куб. м (т.е., на 586 куб. м или на 15%), что улучшило грузоподъемность судна при перевозке зерна (при осадке 3,60 м дедвейт составляет 3375 тонн, при 100 тонн запасов спецификационный УПО увеличился до 1,39 куб. м/т).

При этом существенно вырос стандарт общей прочности.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:< Digimax U-CA 5, Kenox U-CA 5 / Kenox U-CA 50 >
Copyright Information:COPYRIGHT, 2005
Date and Time:25.07.2007 21:33
Exposure Time:1/90 sec
Aperture Value:3.4
ISO Speed:50
Focal Length:9.1 mm
Show all EXIF tags

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.