FleetPhoto

К. Либкнехт

Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
NamePort
К. Либкнехт
1938
  Омск
1923
  Novosibirsk
Иван Корнилов
≈ 1915
  Omsk
Отец   Tomsk

Class:Passenger and cargo-passenger steamers
Builder:Тюменская судоверфь   Tyumen
Built:1910
Withdrawn:1963
Home Port:Омск  
Current state: Scrapped 
Товаро-пассажирский 2-х этажный пароход американского типа. Заготовки корпуса, котлы, машина и пр.оборудование изготовлено на заводе Ятеса в г. Екатеринбург. Собран на Тюменской верфи. Мощность 480 и.л.с.

Командир — Михельсон В.П., помощник Бушуев, механик Кожевников Иннокентий Яковлевич (1914).
Пассажирская линия: Омск-Салехард (20 суток, 580 чел.); Омск-Семипалатинск; в 1919 г. — Тобольск-Томск.

Капитан — Дуркин Михаил Максимович, пассажирская линия Бийск-Томск (4 суток) в 1929 г.
Капитан — Зубарев А.Ф. (с 1937), старпом Копейкин П.И.
Капитан — Тупицын Михаил Федорович (1938), пом.капитана Поспелов Сергей Иванович (1938) — линия: Барнаул-Каргасок.

В Иртышском пароходстве работал на грузо-пассажирской линии Омск — Салехард.
За все время эксплуатации судна был произведен ремонт по замене котлов.



No photos during this period
Home Port:Омск  
Registry data changed
1938
Home Port:Novosibirsk  
Show full data

No photos during this period
Name:К. Либкнехт
Home Port:Novosibirsk  
Renamed
1923
Name:Иван Корнилов
Home Port:Omsk  
Show full data

No photos during this period
Name:Иван Корнилов
Home Port:Omsk  
Renamed
about 1915
Name:Отец
Home Port:Tomsk  
Show full data

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.