Русь
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Class: | Passenger and cargo-passenger steamers |
Builder: | Воткинский завод (Завод №235) Votkinsk |
Yard number: | 239 ? |
Second builder: | Votkinsk Factory Branch of Tyumen Tyumen |
Keel laid: | 1908 |
Launched: | 04.1909 |
Built: | 24.07.1909 |
Withdrawn: | 1923 |
Home Port: | Semipalatinsk |
Registry: | МПС / РР |
Registry number: | 16/2 / ... |
Current state: | Place and current state are unknown |
Заказан в 1908 г. П.Ф. Плещеевым. Тип "Китай". 16.04.1909 прошел испытания и освидетельствование ПК. Не принят — превышение осадки. В 1910 г. решение в качестве неустойки произвести ремонт п/х "Сухотин" и "Соколовский".
Вошел в "Верхне-иртышское тов-во пароходства и торговли". № МПС 16/2 (Семипалатинск). В 1912 г. вошел в состав "Товарищества Западно-Сибирского пароходства и торговли" (Тюмень).
Во время гражданской войны мобилизован, сильно поврежден.
В 04.1920 находясь в отстое вошел в составе Зап-Сиб. ОУВП. Списан в 1923 г.
В 1953 г. у Верхне-Иртышского пароходства как "Максим Горький".
Списан в 1966 г. |
Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.
|