КХ-1454
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Name | | Design | Registry | Port |
КХ-1454 | 1939 | Баржа металлическая (г/п свыше 1000 т) | РР РСФСР | (Russian SFSR) |
Сылва | 1928 | Non-propelled dry cargo vessels | (none) |
1918 | Nikolay Nikolaevich Turmakov |
Василий Иванович Тимирязев | 1911 | МПС / РР |
К.П. Лазарев | |
Class: | Баржи металлические (непроектные, постройка до 1945 года) |
Design: | Баржа металлическая (г/п свыше 1000 т) |
Builder: | Воткинский завод (Завод №235) Votkinsk |
Keel laid: | 1910 |
Launched: | 1911 |
Built: | 21.07.1911 |
Withdrawn: | 05.1959 |
Home Port: | (Russian SFSR) |
Registry: | РР РСФСР |
Registry number: | 100436 |
Current state: | Scrapped |
Заложен как "К.П. Лазарев" по заказу "Камского паевого товарищества" в процессе достройки перешел АО "И. Любимов и Ко", переименован в "Василий Иванович Тимирязев". Теплоход, имел шведские моторы "Локке". Работа затянулась из-за отсутствия проплат. На 1911 г. у Любинова, № МПС 297/1 (Москва). На 1913 г. у Любимова рег. № 1449 (Москва). Национализирован, с 1918 г. "Сылва" (Нижн. Новгород), вероятно в отстое. С 1920 г. у Волжского обвода. На 1922 г. № тех. регистрации 75. В 1926 г. рег. № 75 (Нижний Новгород). В 1928 г. двигатель снят, стал баржей. В 1936 г. кап. ремонт. С 1936 г. в КРП. На 1939 г. КХ-1454. Рег. № 100436. В работе в 1947 г. далее данных нет. |
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.
|