612
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Name | | Design | Registry | Port |
612 | 04.1948 | Баржа металлическая (г/п свыше 1000 т) | РР РСФСР | Stalingrad |
НХ-1459 | 01.1947 |
КХ-1459 | 04.1939 | (Russian SFSR) |
Ж-53 | 03.1934 |
№ 141 | 1924 |
Чусовая | 02.1918 | Nikolay Nikolaevich Turmakov | |
Павел Петрович Боклевский | 1911 | МПС / РР | (none) |
П.А. Пепеляев | | |
Class: | Баржи металлические (непроектные, постройка до 1945 года) |
Design: | Баржа металлическая (г/п свыше 1000 т) |
Builder: | Воткинский завод (Завод №235) Votkinsk |
Keel laid: | 1910 |
Launched: | 1911 |
Built: | 21.07.1911 |
Withdrawn: | 05.1959 |
Home Port: | Stalingrad |
Registry: | РР РСФСР |
Registry number: | 100436 |
Current state: | Scrapped |
Заложен как "П.А. Пепеляев" по заказу "Камского паевого товарищества". В процессе достройки перешел АО "И. Любимов и Ко", переименован в "Павел Петрович Боклевский". Теплоход имел шведские моторы "Локке". Работа затянулась из-за отсутствия проплат. На 1911 г. у Любимова, № МПС 298/1 (Москва). На 1913 г. у Любимова рег. № 1433 (Москва). Национализирован, с 1918 г. "Чусовая" (Нижн. Новгород), возможно в отстое. С 1920 г. у Волжского обвода. На 1922 г. № тех. регистрации 247. В 1924 г. двигатель снят, стал баржей № 141. В 1926 г. рег. № 11306 (Нижний Новгород). В 1934 г. передан в КРП.
Размерения для несамоходной баржи:
Грузоподъёмность: 1920 т.
Длина: 84,5 м.
Ширина: 12,9
Высота борта: 3,1 м.
Осадка: 0,4 / 2,5 м. |
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.
|