№140
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Name | | Design | Registry | Port |
№140 | 1924 | Non-propelled dry cargo vessels | РР РСФСР | (none) |
Алтай | 1919 | Nikolay Nikolaevich Turmakov |
Петр Аркадьевич Столыпин | 1911 | МПС / РР |
К.Ф. Керженецкий | |
Class: | Non-propelled dry cargo vessels |
Builder: | Воткинский завод (Завод №235) Votkinsk |
Keel laid: | 1910 |
Launched: | 1911 |
Built: | 21.07.1911 |
Registry: | РР РСФСР |
Current state: | Scrapped |
Заложен как "К.Ф. Керженецкий" по заказу "Камского паевого товарищества" в процессе достройки перешел АО "И. Любимов и Ко", переименован в "Петр Аркадьевич Столыпин". Теплоход, имел шведские моторы "Локке". Работа затянулась из-за отсутствия проплат. На 1911 г. у Любинова, № МПС 296/1 (Москва). На 1913 г. у Любимова рег. № 1443 (Москва). Национализирован, в 1918 г. захвачен воткинскими повстанцами, при подавлении восстания брошен. Захвачен красными, с 1919 г. "Алтай", передан Казанскому рупводу. В 1924 г. двигатель снят, стал баржей № 140. В 1926 г. рег. № 11306 (Нижний Новгород). После конца 20-х данных нет. |
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.
|