FleetPhoto
Smitwijs Singapore, Giant-4, Атрек
 Smitwijs Singapore   ·   Giant-4   ·   Атрек 
Баренцево море
Операция подъема АПЛ К-141 "Курск"

Author: Сергей Лутов · Saint Petersburg           Date: October 8, 2001

Statistics

License: Copyright ©
Published 08.02.2016 10:40 MSK
Views — 2487
Detailed info


Smitwijs Singapore

Class:Буксиры, толкачи - точный проект/тип не известен
Home Port:Rotterdam  
IMO:8213964
Call sign:PHHB
Keel laid:17.12.1983
Built:07.05.1984
Withdrawn:25.05.2014
Scrapped:06.2014
Builder:
Delfzijl
Yard number:790
Current state:Renamed Утилизировано в Аланге (Индия)
Renames:Smit Singapore → 01.1998 • → 08.2007 Singapore → 02.2013 Global Success I
GT: 2673
DWT: 1985
Длина: 75.32 м
Ширина: 15.68 м
Осадка: 7.62 м
Главный двигатель: Werkspoor 9TM410 (22000 л.с.)
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Giant-4

Class:Giant
Home Port:Rotterdam  
IMO:7725262
Registry:LR
Registry class:+100A1 Pontoon Unrestricted Clean Service
Call sign:PEIV
Built:04.1978
Builder:
Наруто
Yard number:272
Second builder:
Tokyo
Second yard number:S-132
Current state:Renamed Operating
Renames:ок. 2012 Rem Lift 25000
Principal particulars:
Length o.a.: 140.00 mtrs
Breath mld: 36.00 mtrs
Depth: 8.50 mtrs
Draft maximum: 6.66 mtrs
Deadweight: 24,000 metric tons
Design submersible depth 16,50 mtrs over main deck 8.00 mtrs
Cargo hold: Capacity 1,836 cub. Mtrs
Hatch dimensions 21.60 mtrs x 8.00 mtrs.
Classification: Lloyd’s Register of Shipping 100A Pontoon

Технические средства подъёма АПЛ К-141 «Курск» размещались на барже «Giant 4». Баржа прошла серьёзную модернизацию на верфи Shipdock Amsterdam (Голландия). Корпус баржи во многих местах был упрочнен. На ней были установлены двадцать шесть домкратов и компенсаторов с катушками большого диаметра со всей необходимой энергетикой и рабочими средами. Все это оснащалось соответствующими системами и пультами управления. На барже были организованы жилой блок и хранилище для запаса рабочих сред (азот и тому подобное).
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Атрек

Design:P-2111 (Финляндия), тип Атрек
Home Port:Ilyichyovsk / Chernomorsk  
IMO:8119106
Registry:РМРС
Registry number:821767
Registry class:КМ(*)Л2 А2 судно обеспечения
Call sign:UZVV
MMSI:272014000
Keel laid:16.04.1982
Built:22.01.1983
Builder:
Turku
Yard number:1268
Current state:Place and current state are unknown
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:Canon EOS D30
Date and Time:08.10.2001 10:23
Exposure Time:1/500 sec
Aperture Value:9
ISO Speed:400
Focal Length:200 mm
Show all EXIF tags

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.