FleetPhoto
PD-448, PD-426, Normandic, Zolitude
 PD-448   ·   PD-426   ·   Normandic   ·   Zolitude 
Балтийское море, Река Даугава
Латвия, Рига
Мангальский СРЗ

Author: 3 X           Date: July 9, 1995

Statistics

License: Copyright ©
Published 01.09.2019 17:23 MSK
Views — 1131
Detailed info


PD-448

Design:1778
Home Port:Riga  
Built:27.05.1980
Builder:
Klaipeda
Yard number:448
Current state:Registry data changed продан летом 2001г.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

PD-426

Design:1778
Home Port:Riga  
Built:30.09.1970
Builder:
Klaipeda
Yard number:426
Current state:Registry data changed продан летом 2001г.
Renames:ПД-426 → 1992
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Normandic

Class:Nautic
Home Port:Groningen  
IMO:8215936
Registry:LR
Call sign:PGJM
Built:09.12.1983
Builder:
Waterhuizen
Yard number:352
Current state:Registry data changed Operating
Renames:06.2016 Frio Seven
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Zolitude

Design:Аtlantik-464 (DDR), type Prometey
Home Port:(unknown port)  
IMO:7332799
Built:28.02.1974
Withdrawn:05.1997
Scrapped:1997
Builder:
Stralsund
Yard number:409
Current state:разрезано в Испании
Renames:Ян Райнберг → 1992
С 1993г. на Мангальском СРЗ в Риге судно проходило переоборудование в грузопассажирское (РО-РО) для перевозки авто на линии Рига-Германия. Переоборудование не было закончено и в 1997г. судно отбуксировали в Испанию на разделку.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:PENTAX Optio A40
Date and Time:21.02.2016 13:56
Exposure Time:1/6 sec
Aperture Value:2.8
ISO Speed:100
Focal Length:7.9 mm
Show all EXIF tags

Comments · 7

01.09.2019 17:30 MSK
Link
Photos: 1648
А что это за супер с нарощенными трубами справа?

Год по моему не в порядке.
+1
+1 / –0
01.09.2019 17:48 MSK
Link
Photos: 2163 · Database Editor / Moderator / Photo Screener
В 1993 году 2 супера бывшей Рижской базы (РБТРФ) продали и они проходили на данном заводе переоборудование в грузопассажирские суда (РО-РО) для перевозки авто на линии Рига-Германия. Ближний уже был в приличной стадии, но ничем не закончилось и вскоре их разделали. С трубами известно кто, а второй надо поискать, забыл.
+1
+1 / –0
01.09.2019 22:48 MSK
Link
Photos: 1648
Интересный факт.
+1
+1 / –0
01.09.2019 23:09 MSK
Link
Kurh · Memel
Photos: 661
А так эту проблему решили тогдашние бизнесмены 90-х в Литве http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2359232
0
+0 / –0
01.09.2019 23:20 MSK
Link
Kurh · Memel
Photos: 661
0
+0 / –0
02.09.2019 00:02 MSK
Link
Photos: 2163 · Database Editor / Moderator / Photo Screener
Для Риги такой варинат не совсем подходил, до Клайпеды близко, а Рига +2 суток, поэтому на Ригу много лет ходило это судно http://fleetphoto.ru/vessel/30775/ которое брало на борт и машины и их владельцев
+1
+1 / –0
02.09.2019 10:36 MSK
Link
Kurh · Memel
Photos: 661
...и везли не только подержанные авто,но и б/у бытовую технику,электронику,продукты питания,алкоголь..часть оставалось в Литве,но большая часть шла дальше на Восток
0
+0 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.