5 Октября
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Name | | Registry | Port |
5 Октября | ≈ 1960 | РР РСФСР | Тюмень |
1932 | Омск |
Пятый Октябрь | 1930 |
Октябрь 5-й | 1925 |
1922 | (none) |
Витязь | 1914 | МПС / РР | Tara |
| Tyumen |
Class: | Passenger and cargo-passenger steamers |
Builder: | Воткинский завод (Завод №235) Votkinsk |
Yard number: | 279 |
Second builder: | Votkinsk Factory Branch of Tyumen Tyumen |
Keel laid: | 01.1913 |
Launched: | 04.1913 |
Built: | 04.1913 |
Home Port: | Тюмень |
Registry: | РР РСФСР |
Current state: | Sunken or/and abandoned |
Грузопассажирский пароход, заказан в 1912 г. Коншиным. После сборки на винтах на Каме разобран и доставлен в Тюмень. 24.04.1913 прошел испытания и освидетельствование ПК. Выявлено много дефектов, заказчиком не принят. Собственник — Воткинский завод, Рег № МПС 114/2. В 1914 г. сдан тов-ву "Коншин, Двинаренко и Ко", приписка Тара. На 1917 г. приписка Омск. Во время гражданской войны мобилизован, перевозил войска, поврежден артогнем. Передан Сиб. ОПС в 1921 г. В конце 1922 г. стал "Октябрь 5-й". На 1926 г. Рег. № 7763. В 1928 г. перестроен в рефрижераторный. Переименован в "Пятый октябрь". На 1939 г. "5 Октября". На 1945 г. Рег. № 16065. В 1960 г. списан, использовался как стоечный в Нефтеюганске. На 2012 г. корпус лежал на мели у берега. |
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.
|