FleetPhoto
Юлия Измайлова, Профессор Щёголев, Михаил Кутузов
Чёрное море, Цемесская (Новороссийская) бухта
Краснодарский край, Новороссийск
Новороссийский морской вокзал
Теплоход "Юлия Измайлова" отходит на часовую прогулку по Цемесской бухте

Author: Trimax · Novorossiysk           Date: August 31, 2006

Statistics

License: Copyright ©
Published 28.03.2021 00:30 MSK
Views — 971
Detailed info


Юлия Измайлова

Class:Радуга
Design:485М3 (2-я серия)
Home Port:Novorossiysk  
Registry:РМРС
Registry class:КМ(*)[1] III пассажирское
Built:1973
Builder:
Taganrog
Yard number:60
Current state:Renamed Operating
Renames:Радуга-10 → 1987 • → 2013 Радуга
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Профессор Щёголев

Design:B-80 (ПНР), тип Профессор Щёголев
Home Port:Novorossiysk  
IMO:7024445
Registry:РМРС
Registry number:690271
Registry class:КМ(*)Л3[1] пассажирское
Call sign:UWOV
Keel laid:10.09.1969
Launched:29.01.1970
Built:20.07.1970
Withdrawn:04.05.2007
Scrapped:05.2007
Builder:
Szczecin
Yard number:B80/01
Current state:Renamed Утилизирован в Алиаге (Турция)
Renames:01.2007 Крита
Головной теплоход серии из 13-ти учебно-производственных судов.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Михаил Кутузов

Design:68бис, 68бис-ЗИФ, 68-У1, 68-У2, 68А, 70Э, тип Свердлов
Home Port:Novorossiysk  
Board number:105
Keel laid:23.02.1951
Launched:29.11.1951
Built:30.12.1954
Builder:
Nikolayev
Yard number:385
Current state:памятник
За время службы совершил 15 дальних походов, в период с 1956 по 1964 совершил 5 международных визитов (Албания, Болгария, Югославия). Участвовал в боевой поддержке вооружённым силам Египта (1967-1968 гг.) и вооружённым силам Сирии (1970 г.).
В 1979 году на Севастопольском морском заводе началась модернизация по проекту 68А, окончившаяся в 1986 году.
В 1998 г. исключён из состава флота. До 2001 года находился на отстое в Севастополе, в августе 2001 года переведён в Новороссийск и 28.07.2002 г. открыт как корабль-музей.
История бортовых номеров: 4, 18(1954), 554(1955), 46(1957), 24(1958), 131(1959), 590(1960), 108(1962), 131(1965), 832(68бис), 590(1970), 856(1970), 859(1970), 850(1971), 854(1977), 020, 010, 113(1978), 920(1980), 113, 105(1984), 852, 856, 100, 102.
(По материалам сайта Russian-Ships.info)
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Show all EXIF tags

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.